Sabies que...?

Cinc recomanacions bàsiques per a ser un community manager cibersegur

Anualment, el quart dilluns de cada mes de gener se celebra el Dia Mundial del Community Manager amb l’objectiu de posar el focus en aquelles persones que es dediquen professionalment a la gestió de les xarxes socials. Si bé és cert que les xarxes socials reporten efectes positius a les empreses i marques, també corren el risc de patir possibles amenaces que taquen la seua imatge i reputació en línia. Ha de tindre el Community Manager coneixements sobre ciberseguretat?

Rotundament, sí. La figura del Community Manager, per tractar-se d’un professional digital, ha de saber com detectar riscos cibernètics i com actuar davant d’algunes sospites o amenaces, ja que és l’encarregat de gestionar i moderar la presència digital de marques, empreses, institucions i organitzacions en la xarxa. En este sentit, té la necessitat i l’obligació de protegir la informació, tant personal com corporativa, i evitar ciberatacs, filtracions o suplantacions d’identitat.

CSIRT-CV vos porta cinc recomanacions bàsiques en matèria de ciberseguretat per a ser un Community Manager cibersegur:

  • Usa contrasenyes robustes i activa l’autenticació en dos passos
    Imagines que et roben el compte d’una xarxa social perquè la teua contrasenya és molt fàcil i publiquen informacions que afecten la reputació de la teua empresa? Inclou lletres majúscules, minúscules, números i símbols en totes les teues contrasenyes perquè siguen robustes i utilitza’n una de diferent en cada servici. Si, a més, actives l’autenticació en dos passos, estaràs afegint una capa extra de seguretat als teus comptes per a evitar accessos no autoritzats.
  • Alerta davant dels atacs d’enginyeria social i l’ús de la IA
    Els ciberdelinqüents usen atacs d’enginyeria social (pesca, pesca per SMS, pesca per veu, etc.) per a enganyar-nos amb l’objectiu de robar informació sensible o fins i tot obtindre beneficis econòmics venent informació en el web fosc. Com a community manager pots ser un objectiu cobejat per a ells, així que prepara’t per a detectar estos atacs per correu electrònic, SMS, telefonada o xarxes socials. Tin en compte que la intel·ligència artificial (IA) permet generar imatges, veus i fins i tot vídeos que semblen reals, encara que no ho són. Verifica sempre per una altra via qualsevol petició d’informació sensible i recorda de no fer clic ni descarregar cap arxiu de missatges sospitosos o de desconeguts.
  • Protegix les dades sensibles i controla els permisos dels teus comptes
    Implementar polítiques clares de privacitat i seguretat t’ajudarà a mantindre un entorn digital segur i de confiança que protegisca les dades i la reputació de l’organització per a la qual treballes. Si treballes en equip, pots assignar diferents rols en les xarxes socials, segons les responsabilitats i necessitats de cada company sense necessitat d’atorgar la totalitat dels permisos a tots ells.
  • Actualitza sempre els teus dispositius i les teues aplicacions
    Les actualitzacions solen incloure pedaços de seguretat per a corregir vulnerabilitats detectades. Si les ignores, pots deixar els teus dispositius, ferramentes, aplicacions o servicis corporatius exposats a ciberatacs. No córregues riscos innecessaris i actualitza sempre a l’última versió disponible.
  • Evita connectar-te a xarxes Wifi no segures
    Sempre que pugues, utilitza la teua connexió de dades del mòbil o una Wifi privada segura, com per exemple la de la casa d’algun familiar o conegut. Evita xarxes públiques i insegures com la d’aeroports, restaurants… a on és més fàcil trobar-te amb un ‘Man in the middle‘ que és quan un atacant intercepta la comunicació entre dos o més interlocutors.

Feliç dia community manager, que el compromís, l’èxit i la ciberseguretat t’acompanyen!