“Que el Nadal no et done-fraude” és el títol de l’última campanya que ha realitzat CSIRT-CV durant el Nadal de 2016.
Des del passat 22 de desembre us hem oferit diàriament, en les nostres xarxes socials Facebook i Twitter, un consell relacionat amb les últimes estafes tecnològiques conegudes i l’evolució de l’Enginyeria Social. Potser no us tocara la loteria, però el nostre objectiu era evitar que caiguéreu en la trampa de les estafes en línia que s’estan produint actualment i patíreu, entre altres danys, pèrdues econòmiques.
A continuació, un resum de la campanya:
Un dels consells recomanats durant la campanya estava relacionat amb els missatges que poden aparéixer mentres naveguem per Internet. Si de sobte en veiem un que indica que s’ha detectat una amenaça o fallada i que, per a solucionar-ho cal cridar a un número de telèfon… és realment un estafa, un nou tipus de frau.
Una cosa semblant ocorre amb la famosa pantalla blava de Windows. La pantalla mai ens mostrarà un número de telèfon per a contactar amb el servei tècnic de Microsoft. Que no t’estafen amb açò perquè el virus intentarà fer-te creure que el sistema no respon.
Unes altres estafes que es produeixen últimament estan relacionades amb WhatsApp. Videollamadas, vals descomptes oferits mitjançant aquesta aplicació, un contestador… Tot falses promeses, perquè el que és barat ens eixirà car si caiem en la trampa i acabem subscrits a un servei de SMS Premium.
Aquests són només alguns dels consells que has pogut llegir en les nostres xarxes socials, amb l’etiqueta #NavidadDeFraude